טיפים שימושיים להתאוששות הבריאות לאחר לידה

תוכן עניינים

אפשר להתאושש לאחר לידה, כאשר נערכים לכך היטב. נכון, היריון איננו מחלה, אבל הוא בהחלט מאומץ. כמו כן, השינויים הגופניים, ההורמונליים והנפשיים שחווים במהלכו ובמהלך הלידה בהחלט משפיעים על בריאות האישה. לקראת הלידה הצפויה או לאחריה, הטיפים השימושיים הללו יעזרו להתאוששות טובה ומהירה יותר.

1.     לאושש את רצפת האגן

ההיריון ובעיקר הלידה משפיעים מאוד על כל אזור האגן ורצפת האגן. התרופפות השרירים באזור הזה, התמתחות הרקמות, עלולים לגרום לכמה השפעות. רצפת אגן רפויה עלולה להביא לבריחת שתן במאמץ, לקושי להתרוקן ואפילו לפחות הנאה מסקס. אבל אל דאגה, כל מה שצריך לעשות על מנת להתאושש זה לבצע פעילות לטובת חיזוק רצפת האגן. תרגילים ייעודיים יחזקו את שרירי הליבה באזור ויתרמו לבריאות ולרווחה הכללית שלך. ואם כבר מתייחסים לאזור האגן והשלפוחית, על מנת להפחית סיכון לדלקות, מומלץ להכניס חמוציות או מיץ חמוציות לתפריט.

2.     לאושש את הגוף באמצעות מנוחה

הלידה עצמה עשויה להיות מתישה למדי, אבל זה עוד כלום לעומת סדר היום החדש, שכולל טיפול בתינוק מסביב לשעון. אבל זו בדיוק התקופה שבה עלייך לחשוב גם על עצמך וחשוב לאושש את הגוף באמצעות מנוחה. לצורך כך, נצלי את הזמן שבו התינוק ישן, כדי "לחטוף" נמנום פה ושם. אל תוותרי על קבלת עזרה ועל חלוקה ושיתוף במטלות השונות. הקפידי מפעם לפעם על זמן לעצמך. שינה טובה ומנוחה תורמים לבריאות הגופנית והפיזית. וזכרי שגם התינוק שלך זקוק לאימא עירנית ושמחה.

3.     לאושש את התזונה שלך ולמנוע עצירות

נשים רבות חוות לאחר לידה עצירות וטחורים. כדי למנוע זאת, שתי הרבה מים, הקפידי על צריכת סיבים תזונתיים וצריכת פירות. נכון, לאחר ההיריון צפה השאיפה הטבעית לחזור מהר למשקל שלפני הלידה. ניתן בהחלט להוריד במשקל, אך יש לעשות זאת בתבונה. בין אם את מתכוונת להניק ובין אם לאו, התזונה לאחר ההיריון והלידה חיונית לבריאותך ולבריאות תינוקך.

4.     לאושש את הגוף – לאכול נכון

ההיריון שואב במידה רבה מאגרים חשובים ולאחר הלידה יש למלא אותם. הגוף זקוק לחלבונים ולפחמימות ולוויטמינים ולברזל ולסיבים תזונתיים. הקפידי על פחמימות מלאות, פחות שומנים רוויים, כדאי שמן זית ופחות בשר שמן. שימי לב שאישה מניקה זקוקה לתוספת של כמה מאות קלוריות ליום, לעומת אישה שאיננה מניקה. תזונה נכונה תסייע לך להישאר בריאה וחזקה ולהתרחק מתשישות בתקופה המאומצת. אז לשמור על תזונה – כן, אבל דיאטת כאסח – בהחלט לא.

5.     להתאושש ביחד, לא לבד

כיום התופעה הזאת פחות מושתקת, אבל עדיין נשים יולדות שמרגישות ירידה במצב הרוח ואפילו דיכאון לאחר לבד מרגישות מאוד לבד. כדי להתאושש, גופנית ונפשית, זכרי שאת לא צריכה להיות לבד. הכירי נשים שילדו וארגנו קבוצות של אימהות טריות. היפגשי עם חברות. היעזרי באמא או סבתא או אחות או חברה, לעצות, לשיחה, לידידות. היעזרי בטיפת חלב, במדריכות הנקה או פסיכולוגית במידת הצורך. התחושה שאת לא לבד מחוללת פלאים. כך, את מאוששת את הגוף ואת הנפש – ומתחזקת.

6.     לחזק את הגוף, בהדרגה

אל תנסי להאיץ בגוף יותר מדי מהר, אבל ככל שתחזרי לפעילות, כן ייטב. רופאים קובעים שמומלץ לחזק את הגוף בהדרגה, לאחר הלידה. פעילות גופנית, אירובית ואנאירובית, מסייעת במובנים רבים ולא כדאי לוותר על כך. פעילות תורמת לחיזוק מערכת החיסון, מעוררת את הגוף להפרשת משפרי מצב רוח טבעיים. די מהר אפשר להתחיל עם מתיחות, יוגה, פילטיס, שמסייעים להתמודד עם כאבי גב ומתח ומסייעים לשינה מרעננת יותר.