7 טיפים לבישול ביתי

תוכן עניינים
איך לבשל

לקצוץ, לקלף, לטגן, להשרות, לחמם, לצנן, לסדר, ללפף ולחלוט, בישול ביתי טרי וטעים דורש זמן ומאמץ שתמיד משתלמים! הכנו עבורכם מדריך קצר שייסע לכם לעבד חומרי גלם איכותיים בזריזות וביעילות.

איך לבשל קינואה

הקינואה היא דגן נהדר נטול גלוטן, שבקלייה קצרה ממלאה את הבית בניחוחות ארומטיים אגוזיים. אם כך איך לבשל קינואה? את הקינואה מבשלים במים חמים יחד עם מעט שמן המיועד לטיגון (שמן קנולה בכבישה קרה או שמן זית בכבישה קרה), ומטבלים במעט מלח ופלפל. בשלב הראשון מטגנים את הקינואה כשתי דקות בשמן ובשלב השני מוסיפים את המים. בדומה לאורז גם כאן חשוב לשמור על יחס מים של 1:2 כלומר על כוס קינואה אחת יש להוסיף שתי כוסות מים בטמפרטורת החדר. אלו המעוניינים להעשיר את המנה, יוכלו להוסיף לסיר הבישול גם תירס קפוא, אפונה קפואה וגזר גמדי.
קחי מתכון לסלט קינואה טעים במיוחד של רותם ליברזון >

איך לבשל עדשים שחורות

העדשים השחורות  מתאימות להעשרת סלטים ותבשילים מסורתיים. בשילובן עם אורז, קינואה, פסטה וכוסמת הן הופכות את המנה לנפלאה במיוחד. רבים אינם יודעים איך לבשל עדשים שחורות, אך הדבר פשוט ואינו מצריך עבודה רבה. בטרם הבישול מומלץ להשרות את העדשים השחורות למשך הלילה במי ברז (עד לכיסוי מלא)  למחרת יש לסנן המים ולהעביר את העדשים השחורות לסיר. יש למלא מים עד לכיסוי מלא בתוספת שתיים עד שלושה ס"מ מעל גובה העדשים ולבשל על אש בינונית כ 20 דקות. בסיום הבישול יש לסנן את המים העודפים ולהעביר לכלי שניתן לאחסון במקרר.

איך לבשל חומוס

בדומה לעדשים שחורות חומוס היא קטנייה הדורשת השרייה למשך הלילה. גם כאן להשרותם במים מעל גובהם. אז איך לבשל חומוס שיצא טעים כמו במסעדה? למחרת העבירו את גרגירי החומוס לסיר רגיל או לסיר לחץ. כסו את גרגירי החומוס במים וניתן להוסיף כפית סודה לשתייה. לאחר הבישול יש לסנן את גרגירי החומוס וכעת ניתן לטחון אותם ולהוסיף שום, לימון, מלח, טחינה גולמית ופטרוזיליה אם רוצים והרי לכם סלט חומוס ביתי ממש כמו במסעדה.

איך לבשל חומוס

איך לבשל סלק

סלק מבושל טעים גם כסלט המוגש קר וגם כמרכיב להעשרת מנות מבושלות. בטרם נתחיל איך לבשל סלק,  יש לקלף אותו ולנקותו מעליו, לאחר מכן יש להכניסו כפי שהוא שלם או חתוך לקוביות קטנות לסיר עם מים בטמפרטורת החדר עד לריכוך מלא. כאמור סלק הוא ירק נהדר בעל נוגדי חמצון וטעם מתקתק שיעשיר מנות חלביות, סלטים וכמובן  כמנה בפני עצמו.

איך לבשל ארטישוק

ירק נהדר ובריא, נפלא עם פסטות וכירק מלווה למנה עיקרית. בשונה מירקות אחרים, עלי הארטישוק משמשים חממה לחרקים וחול רב. ולכן בטרם הבישול מומלץ לקטום את זנב הארטישוק לפתוח בעדינות רבה את עלי הארטישוק ולתת למים זורמים לשטוף אותם היטב.אם אתם רוצים לדעת  איך לבשל ארטישוק זוהי אחת הדרכים המומלצות: הכניסו את ראש הארטישוק לסיר, כסו אותו במים כמעט באופן מלא, הוסיפו שתי כפיות מיץ לימון, קורט מלח ומעט שמן וערבבו מעת לעת כדי להשיג בישול אחיד. את הארטישוק יש להוציא  כאשר העלים מתרככים וניתן לנתקם במשיכה קלה. יש לזכור, שמי הארטישוק מכילים חרקים ולכן חשוב מאוד להוציא את הארטישוק מן המים ולאחסן אותו בכלי נקי.

איך לבשל תירס

אחד הפינוקים הכיפיים ביותר של הקיץ הוא התירס. בין אם הוא על מקל, במדורה ובין אם הוא משמש כירק מלווה למנה. איך לבשל תירס בקלי קלות? יש להסיר ממנו את כל העלים וה"שערות"  ולבשל  אותו במים רותחים עם מעט  מלח עד שצבעו מצהיב והוא מתרכך. בסיום הבישול יש להוציאו מן המים ולבזוק מלח ים- מעדן לחך!

איך לבשל תירס

איך לבשל כוסמת

רבים אינם מודעים לכך שבדומה לבישול אורז וקינואה בישול הכוסמת זהה. אז איך לבשל כוסמת? ממש כפי שתבשלו אורז או קינואה. השרו במים כרבע שעה, העבירו לסיר טיגון יחד עם בצל, מלח, פלפל ושמן. טגנו עד הזהבה והוסיפו מים ביחס כפול. את הכוסמת מבשלים כחצי שעה, מכבים את האש ומשאירים בסיר עם מכסה סגור לחמש דקות נוספות (כדי שתתבשל באידוי פנימי וכדי למנוע מרקם דייסתי).