עיצוב חדרים לתינוקות – כל הטיפים שרציתן לדעת

תוכן עניינים
עיצוב חדרים לתינוקות

בקרוב תגיע לה תוספת חדשה ומרגשת למשפחה. זה הזמן לתת דרור לקינון ולעצב את חדר התינוקות. אם אינך בטוחה מהי הדרך הטובה ביותר לעצב את חדר התינוקות, הכנו עבורך את כל הטיפים שיעזרו לך במלאכה. המשיכי לקרוא כדי לגלות מהן הדרכים הטובות ביותר לעצב את חדר התינוקות בביתך. 

עיצוב חדרים לתינוקות – בחרי את צבעי החדר

השלב הראשון במשימת עיצוב חדרים לתינוקות היא לבחור את קשת הצבעים בהם תרצי להשתמש. ברגע שתדעי מהם הצבעים בהם את מעוניינת, יהיה קל הרבה יותר לבחור את צבע הקירות, את צבעי הרהיטים והאביזרים. כאשר מדובר בחדר תינוקות כדאי כמובן לבחור בצבעים מרגיעים ונעימים, דוגמת צבעי פסטל, אשר יאפשר לתינוק הרך לחוש בנוח בכל עת. אין כל חובה להיצמד לצבעים ורוד וכחול, ניתן גם לבחור בצבעים ניטרליים לקירות ולרהיטים הגדולים ולאפשר לאביזרי העיצוב בחדר לתת זריקות מהנות של צבע. 

ודאי שהחדר מעוצב באופן בטיחותי

אמנם בתחילת הדרך התינוק מוגבל מאוד בתנועתו, כך שאין באפשרותו להגיע לבד לפינות שונות בחדר. אבל, ידוע היטב כי תינוקות גדלים במהרה וחיש מהר גם התינוק שלך יתחיל לזחול ולחקור. כדי שלא תצטרכי לחשוש לביטחונו, חשוב לוודא כי החדר בטיחותי עבורו. הימנעי מרהיטים בעלי קצוות חדים, הקפידי שלא להתקין חפצים מסוכנים מעל למיטת התינוק ותכנני את הריהוט כך שניתן יהיה לנוע בו בנוחות, מבלי להיתקל בחפצים שונים. 

אל תוותרי על אביזרים וחפצי נוי

המשימה של עיצוב חדרים לתינוקות אינה מסתיימת בצביעת הקירות וריהוט החלל בלבד, לאביזרים וחפצי נוי יש את הכוח להפוך את החלל לחדר חלומות של ממש. חפצי נוי כמו תמונות למשל יעשירו את הקירות ויתנו לתינוק משהו להסתקרן לגביו. תוספת של שטיח תוסיף חמימות לחלל כולו וכמובן תהפוך לשימושית כאשר יתחיל התינוק לזחול ואף ללכת. אביזרי תאורה שונים יעזרו לך לשנות את האווירה בחדר בהתאם לצורך שלך ושל התינוק. כיום, ניתן למצוא בחנויות שלל של אביזרי עיצוב מקסימים לחדרי תינוקות בטווחי מחירים שונים, כך שתוכלי בקלות למצוא את מה שמתאים לך. 

עצבי חדר שישרת אותך לאורך זמן

כפי שציינו, תינוקות נוטים לגדול די מהר ובלי שתשימי לב פתאום יהיה לך פעוט בבית. כדי לחסוך בעלויות מיותרות בהמשך הדרך, מומלץ לבחור עיצוב חדרים לתינוקות אשר יאפשר לך להתאים את החדר בקלות לילד. לדוגמה, תוכלי לבחור בעריסת תינוק אותה ניתן להפוך למיטת מעבר. כמו כן, במקום לרכוש ארון קטן לבגדי תינוקות, תוכלי דווקא לבחור בארון גדול שיאפשר אחסון של בגדים לאורך השנים בנוחות. גם בבחירת הצבעים של החלל מומלץ לבחור בצבעים שיאפשרו התאמה לטעמך ולטעמו של הילד בעתיד בנוחות. הקפדה על חדר המאפשר דינמיות תסייע לך בעתיד. 

חשוב למדוד את החדר

הפריטים החשובים ביותר בחדר התינוקות הם המיטה ושידת ההחתלה. מדובר בשני פריטים גדולים יחסית אשר צריכים להתאים בצורה אופטימלית לגודל החלל. לכן, לפני הרכישה של פריטים אלה חשוב מאוד למדוד את החדר ולרכוש את הפריטים בהתאם. אם יש בחדר קורות בטון המצמצמים את החלל, תוכלי להיעזר בשירות של ניסור בטון כדי להסירם. כך החדר יתאים לתינוק גם כאשר הוא יגדל ויהפוך לילד. חשוב לדעת כי מחיר ניסור בטון משתנה בין עבודה לעבודה, לכן מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע בטרם תזמיני את ביצוע העבודה.