תוספי תזונה מומלצים לאימהות לאחר לידה

תוכן עניינים
תוספי תזונה מומלצים לאימהות לאחר לידה

אימהות שזה עתה ילדו זקוקות לא רק לסושי טוב עליו חשבו למשך תשעה חודשים (אם כי אין ספק שזהו רכיב חיוני), כי אם גם לתזונה טובה התומכת בריפוי הגוף והחלמתו. כל שכן כאשר מדובר באימהות מניקות, הרי שלתזונה ישנה השפעה ישירה לא רק על בריאותן כי אם גם על בריאות התינוק והתפתחותו.

ישנן דיאטניות המספקות ייעוץ תזונאי לאימהות, וזאת במידה ותחפצו בכך. אך לצד זאת, הרי שישנן גם עצות כלליות טובות וחיוניות אשר יכולות לסייע בשמירה על תזונה מאוזנת לאחר לידה, אשר תבטיח לאימהות לשקם את בריאותן וחיוניותן על הצד הטוב ביותר.

תוסף ברזל

אם לא די בתוסף הברזל שתינוקך צורך, הרי שמוטב שגם את תצטרכי תוסף ברזל שיחדש את מאגריך ויבטיח את תפקודו הטוב של הגוף וחוסנו.

ניתן לצרוך ברזל ממגוון מקורות שונים לרבות בשר אדום, אבוקדו ועלים ירוקים. לאלו המבקשים לצרוך את המינרל באופן ישיר הרבה יותר ובמינונים גבוהים, הרי שמומלץ ליטול תוסף ברזל.

צריכתו של תוסף שכזה או תזונה מאוזנת המתחשבת בצרכי הברזל של הגוף, תסייע לתינוק בעת ההנקה ותזין אותו בחומרים הנדרשים לו.

ויטמין B12

ויטמין חיוי זה נדרש לפיתוח התקין של תאי הדם האדומים, לייצור האנרגיה וביצירת ה-DNA שבגוף. מחקרים מראים כי תינוקות עם רמות לא מספקות של B12 נוטים לרוב להיות עצבניים יותר ובעלי סיכון מוגבר לעיכובים התפתחותיים שונים.

המקורות הטובים ביותר עבורך לצריכת הוויטמין הינם טונה, כבד, בשר בשר וסלמון. ניתן גם לצרוך ויטמין B12 מחלב מועשר ודגנים. לטבעונים ישנה המלצה ליטול תוסף B12 שכן ישנו קושי מסוים לצרוך את הוויטמין באופן נגיש וזמין מן הצומח.

חומצת שומן אומגה 3

מחקרים מראים כי אימהות עם ריכוז גבוה של DHA בחלב האם, הציגו התפתחות מהירה יותר בקרב תינוקותיהן. עם זאת, גם אם אינך מניקה, הרי שמומלץ לצרוך את האומגה 3 או באמצעות רכיבים תזונתיים או באמצעות תוספי תזונה, וזאת כיוון שהיא משפרת את התפקוד המנטלי, מפחיתה דלקתיות ומפחיתה באופן ניכר את הסיכון ללקות בדיכאון לאחר לידה.

מקורות טובים ויעילים לצריכת אומגה 3 ניתן למצוא בסלמון, סרדינים, ביצים מועשרות ומוצרי חלב.  

ויטמין D

ויטמין D תומך במערכת החיסונית, במוח ובמערכת העצבים. הוא נמצא כוויטמין יעיל מאוד להפחתת הסיכון ללקות בדיכאון לאחר לידה וכן הוא יעיל כנגד שינויי מצב רוח וחרדה.

המקורות התזונתיים הטובים ביותר לצריכת ויטמין D הם דגים שומניים כגון סלמון וטונה. אך ניתן למצוא אותו גם בכבד, מוצרי חלב ואף בתפוזים.

לצד כל האמור לעיל, הרי שאין תחליף מלהיוועץ עם רופא המשפחה ולקבל הכוונות נוספות, פרטניות ומותאמות אישית למען תזונה מאוזנת שתיטיב איתך ועם תינוקך.