כמה עולה אי למטבח?

תוכן עניינים
כמה עולה אי למטבח

בשנים האחרונות המטבח הפך להיות חלק מהותי מהבית ולא עוד חדר שנועד לבישול. המטבחים מעוצבים כך שהם פתוחים אל חלל הבית, גדולים יותר ומהווים אזור כינוס מרכזי ולא רק מקום אכילה ובישול. הארונות, מכשירי החשמל, משטח העבודה, אי במטבח והתאורה הם חלק חשוב ומשמעותי בעיצוב הבית.

כמה עולה אי למטבח ומדוע צריך אותו?

במטבח המודרני יש הרבה מאוד פריטים ומוצרי חשמל. המוצרים הבסיסיים הכוללים כיריים, מקרר ותנור הם רק חלק מהציוד הקיים, ויש מכשירים רבים נוספים שמרבית האנשים בוחרים להציב במטבח כמו מיקרוגל, מכונת קפה, מיקסר, מעבד מזון, בר מים ועוד. אף על פי שהמטבחים היום נוטים להיות גדולים יותר ורחבים, נדרש הרבה מאוד שטח אחסון לכל הפריטים הללו, מלבד הסירים, הסכום ושאר הכלים. במטבחים שבהם החלל מאפשר מרחב, אי במטבח יכול לשלב את הצרכים של שטח אחסון נוסף יחד עם מקום ישיבה ומשטח עבודה. בבתים רבים בוחרים היום לשלב אי במטבח אשר יוצר חיבור בין המטבח לסלון ומאפשר להיות בקשר עין עם החלל המרכזי גם כשעובדים במטבח. לשאלה כמה עולה אי למטבח נקדיש את המשך המאמר.

כמה עולה אי למטבח ומה הגודל המומלץ?

האי הוא יחידה של ארונות העומדת בנפרד משאר היחידות במטבח ויכולה לשמש גם כשולחן אכילה וכמשטח עבודה. יש סוגים רבים של איים כאלה, וניתן למצוא היום משטחי עבודה הכוללים כיריים ומשטחים הכוללים כיור, ולעומתם כאלה המשמשים רק כשולחן או כפינת אוכל. לשאלה כמה עולה אי למטבח קשה לתת תשובה אחת כיוון שהמחיר מתייחס לגודל היחידה, לכמות ארונות האחסון המצויים בה, לאביזרים המצויים בה כמו כיור וכיריים. זאת ועוד, החומר שממנו עשויים הארונות כמו גם משטח העבודה יכולים גם הם להשפיע על העלות.

הגודל המומלץ של אי במטבח תלוי בחלל הקיים במטבח. ככל שיש מרחב גדול יותר אפשר לבחור אי גדול ורחב יותר שבו ניתן גם לארח. בדרך כלל גודל האי צריך להתאים לפחות למספר דיירי הבית לארוחות יום־יומיות. אם החלל אינו גדול, רצוי לבחור ברהיט שיאפשר תנועה נוחה במטבח. המרווח המומלץ הוא כמטר בין האי ובין ארונות המטבח כדי שלא יפריע לתנועה וכדי שניתן יהיה לפתוח מגירות בנוחות. האי יכול לתפקד כשולחן בגובה רגיל ויכול להיות בגובה ארונות המטבח ואז יהיה צורך בכיסאות בר.

אחד הפרמטרים החשובים בשימוש באי הוא אפשרויות האחסון הגלומות בו, ולשם כך חשוב לדאוג לעומק ארונות מספיק בנוסף למרווח המאפשר לרגליים נוחות בישיבה. עומק סטנדרטי של ארון לאחסון צריך להיות 60 ס"מ בנוסף ל־30 ס"מ לנוחות הישיבה, כך שיש צורך ב־90 ס"מ בכל כיוון שבו גם יושבים.

מכינים תשתיות

התאמת אי למטבח כוללת הכנה של תשתיות, אם מעוניינים בכיור או בכיריים בתוך היחידה. יש צורך בהעברת חוטי חשמל, חיבור מתגים והעברת צינורות מים וחיבורם. לכן לשאלה כמה עולה אי למטבח יש מגוון תשובות התלויות בכל האפשרויות הקיימות, כמו גם בבחירת העיצוב וסוג העץ.

עץ ועיצובים

אילוצי החלל של המטבח הביתי יכולים להשפיע על גודל האי ועל רוחבו, אך את העיצוב אפשר לבחור גם ביחידת ארונות קטנה. הצבעים של האי יכולים להיות זהים לארונות המטבח ולהשלים אותם כיחידה אחת או להיות בצבע שונה או מנוגד לצורך הדגשה. משלימים את העיצוב של היחידה עם כיסאות מתאימים ועם תאורה מעל האי, כך שיהיה מספיק אור לעבודה במטבח, לארוחה משפחתית וגם למפגש של בני הבית.