תזונה נכונה לילדים

תוכן עניינים
תזונה נכונה לילדים

כמה חשוב שהילדים שלנו יאכלו אוכל אמיתי ובריא, במיוחד היום, במציאות שבה ענקיות המזון משתלטות על התעשייה ומנרמלות את תרבות הג'אנק פוד. בשנים האחרונות קל לנו לוותר על ארוחה מזינה בשביל מזון מהיר, ובלי שאנחנו שמות לב זה הופך להיות הרגל. סטארקיסט שמה לה למטרה להפוך את הבישול הביתי לחוויה נעימה עם שפע של מתכונים טעימים, בריאים והכי חשוב – פשוטים להכנה.

תזונה נכונה תבטיח שהילדים שלנו יגדלו להיות בריאים, חסינים וחזקים. הגוף שלהם זקוק לחלבונים, אומגה 3, b12 ועוד מגוון חומרים מזינים שיעזרו לגוף להתפתח ולתפקד בצורה מקסימלית. והאמת שאת כולם הטונה יכולה לספק. במאמר הזה נדבר על היתרונות של הטונה, ובסוף תקבלו מאיתנו מתנה: מתכון של קציצות טונה אפויות.

אז בואו פשוט נתחיל?

על החומרים המזינים שניתן למצוא בטונה

חלבון

החלבונים תורמים לבניית רקמת שריר, יצירת הורמונים, אנזימים מעודדי תהליכים בגוף ונוגדנים של מערכת החיסון. כמו כן, הם ישמשו כמקור לאנרגיה במקרים של חוסר. באופן כללי הם תורמים להרגשת תחושת שובע לאורך זמן.

ויטמין B12

ויטמין הכרחי לגוף האדם, נצרך דרך מקורות חיצוניים. חיוני ליצירת תאי דם אדומים ולתפקוד תקין של מערכת העצבים. מחסור עלול לגרום לפגיעה במצב הרוח, עייפות, והפרעות במערכת העצבים.

מגנזיום

מינרל חיוני שממלא תפקיד קריטי בגופנו. הכרחי לתפקודן התקין של מערכות רבות בגוף: הלב וכלי הדם, העצבים, העצמות והשרירים.

ברזל

מרכיב תזונה הכרחי. עוזר בקשירת מולקולות חמצן לתאי דם והובלתו מהריאות אל שאר תאי הגוף. מחסור בברזל יגרום לאנמיה (חולשה כללית, חוסר תיאבון, עייפות ואפילו פגיעה שכלית).

סלניום

אנטיאוקסידנט שמנטרל את השפעתם של תהליכי חמצון בגוף שגורמים לדלקות, הזדקנות ועוד מחלות שונות.

ויטמין D

ויטמין חיוני שעוזר לשמור על העצמות בריאות וחזקות ולשפר את תפקוד מערכת החיסון (מקטין את הסיכויים לזיהום בדרכי הנשימה).

אומגה 3

חומצות שומן שהגוף שלנו לא יכול לייצר בעצמו, אלא רק לצרוך דרך מקורות חיצוניים. חיוניות להתפתחות מוחם של עוברים, מווסתות רמות סוכרים, שומנים וכולסטרול בדם, ותורמות לבריאות הכללית של הלב.

אל תשכחו גם את הרגלי התזונה

נכון שהדבר הכי חשוב בתזונה זה "מה" שאנחנו בוחרות לאכול, אבל צריך לתת גם מקום ל"איך". כלל אצבע הוא שתזונה בריאה מגיעה יד ביד עם הרגלי אכילה בריאים. הנה כמה טיפים חשובים שכדאי לכן למסגר:

  • השתדלו לגוון את התפריט של הילדים כמה שאפשר.
  • עודדו את הילדים לאכול לפי תחושת בטן ולא מהראש. זכרו כי מטרת האוכל היא להשביע צורך ביולוגי ולא לחפות על רגשות.
  • וודאו שהם מקפידים לשתות הרבה מים.

קציצות אפויות לילדים

אז אחרי כל ההקדמה, הנה המתכון שהבטחנו. אתן יותר ממוזמנות לנסות אותו עוד היום.

רק נזהיר, הן נחטפות כמו לחמניות כשהן יוצאות חמות מהתנור, אבל האמת היא שאפשר לאכול אותן גם קרות. שתי קציצות בפיתה עם ממרח שהם אוהבים יכולות להיות ארוחת צוהריים מזינה ומשביעה.

אגב, הן משתלבות נפלא גם בתפריט דיאטטי, כל אחת מהן מכילה בערך 70 קלוריות.

מצרכים:

3 קופסאות טונה סטארקיסט בשמן. 2 ביצים. 2 בצלים חתוכים לקוביות. 2 גזרים קלופים. 4 כפות פירורי לחם. פטרוזיליה טרייה קצוצה. כף קטשופ. כף צ'ילי מתוק. 3 כפיות רוטב סויה. כף גבינת פרמז'ן מגורדת (לא חובה).

אופן הכנה:

  • עבדו את כל המרכיבים במעבד מזון במהירות גבוהה.
  • השרו למשך שעתיים במקרר.
  • הכינו כדורים מהתערובת והניחו על תבנית עם נייר אפייה.
  • אפו על 180 מעלות עד שהקציצות מזהיבות.

אנחנו כאן כדי לשמוע מה הילדים שלכן אמרו על המתכון 🙂