טיפים לקראת לידה

תוכן עניינים
טיפים לקראת לידה

הבאת ילד לעולם מלווה פעמים רבות בשמחה והתרגשות שכן את יוצרת חיים חדשים ומקבלת את הטייטל החשוב ביותר- אמא. למרות זאת, לא מעט נשים חששות ומתחילות להעלות תהיות בנוגע ליכולתן בתור אמהות לעתיד- האם אני אדע מה בדיוק מתאים לילד שלי? האם אוכל לספק את כל צרכיו ולהיות אמא טובה? הנה כמה טיפים להרגיע את הלחץ ולהתכונן לקראת הלידה

תכיני הכל מראש

עוד לפני שהתינוק מגיע לעולם, תנסי לתכנן הכל מראש. נסי לחשוב היכן התינוק ישן, תמגני את הבית לקראתו, צבעי את החדר בצבעים מרגיעים וכדומה. כמובן שגם חשוב לקנות את כל המוצרים הבסיסיים שתצטרכי לפני, בזמן, ואחרי הלידה כמו חיתולים, עגלה וערכת הנקה. אמנם התהליך נשמע ארוך ומייגע, אך לא תצטרכי לעשות אותו לבד- על אחת כמה וכמה אם יש לך פרטנר דרך הורות משותפת או בן זוג. גם אם את אמא יחידנית, תוכלי לבקש עזרה מחברה או קרובת משפחה שאת סומכת עליה. זכרי שכל עוד את עושה זאת בשלבי ההריון הראשונים, תוכלי להספיק הרבה מאוד לקראת לידת התינוק.

אם זאת, אנו לא משלות את עצמו ומאמינות שהכל יהיה חלק. בחיים, כמו בחיים, תמיד יכולים להיות אירועים בלתי צפויים ברגע האחרון, אבל גם אליהם אפשר להתכונן. הכיני לעצמך ערכה מיוחדת למקרים כאלה, כך שגם אם קורה אירוע בלתי צפוי, תוכלי להיות מוכנה אליו ולעבור אותו בקלות.

תעשי ספורט

נשים רבות חושבות שלאחר הכניסה להריון אפשר לשבת רגל על רגל ולאכול גלידה כל היום מול הטלוויזיה. למרות המיתוס הזה, מחקרים רבים מראים שדווקא מאוד רצוי לעשות פעילות גופנית בזמן ההריון, לבריאות שלך ולתינוק. כך למשל, כושר בזמן הריון עוזר לשמור על ערכים תקינים, מסייע להתפתחות העובר ואף יעזור לך בעת הלידה להגיע ללידה תקינה וטובה יותר. כמובן שאת לא צריכה להתחיל לעשות ריצות למרחקים ארוכים, אך תוכלי להתחיל לעשות הליכות בחוץ בזמנך הפנוי, בפארק או בטיילת הקרובה לביתך. כך, תוכלי מצד אחד על זרימת דם מירבית, ומהצד השני ליהנות מחמצן נקי. אם את בכל זאת רוצה להתאמן בחדר כושר, נמליץ לא להתאמץ יותר מידי ולהתמקד בשרירי הבטן.

תתכנני את העתיד

אמנם האירוע נראה רחוק מאוד, אך השנים הראשונות של התינוק עוברות במהירות, ואת תמצאי את עצמך במהרה מחפשת גן חדש לתינוק. נכון, את לא צריכה לבחור לו גן כבר מעכשיו, עוד לפני שהוא נולד, אבל חשוב לתכנן את העתיד. נסי לחשוב איפה את רוצה שהתינוק יגדל- האם הוא יגדל בעיר או דווקא במושב? לאיזה סוג גן הוא ילך? פרטי או ציבורי וכדומה. תכנון העתיד משלב מוקדם יחסוך לך כאב ראש ולחץ בעתיד.

לסיכום, הריון עלול להיות מלחיץ ולידה עלולים להיות מלחיצים, אבל אם תתכנני את כל ההיבטים מראש, תוכלי להגיע בראש שקט ולהתכונן לקראת הרגע המרגש ביותר- להיות אמא.