מה חשוב לדעת על אימוץ כלב?

תוכן עניינים
אישה שוכבת על דשא

הקלישאה היא שהכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. עבור מי שהוא בעל כלב, זו המציאות. יש מי שיתעקשו שאין בעל חיים היכול להתחרות באינטיליגנציה ובאהבה של כלבים ולא משנה איזה סוג כלב תאמצו אליכם – הוא ידע להחזיר לכם אהבה. אם החלטתם שהגיע הזמן להכניס כלב אל חייכם, כדאי לחשוב על מספר דברים. החל מרכישה של אוכל לכלבים במסגרת הליכה אל חנות חיות ועד להחלטה האם לאמץ או לרכוש גור כלבים.

לאמץ או לא לאמץ? זו השאלה

ניתן לאמץ גור כלבים או כלב בוגר במסגרת עמותה למען בעלי חיים. פעמים רבות יהיו כלבים מבוגרים פחות אטרקטיביים לאימוץ, משום שרוב מי שמאמץ נוטה לבחור בכלב צעיר או בגור כלבים. אימוץ בעל חיים, בין אם כזה שננטש כמה פעמים או כזה שרק נולד היא כמובן אופציה הומנית ומאפשרת לתת לכלבים הנטושים בית חם. חשוב לקחת בחשבון, שיש כלבים מבוגרים וצעירים שננטשו על ידי משפחה מספר פעמים. האימוץ של כלבים אלה עלול להיות מאתגר, הן בשל הקושי של הכלב להתרגל שוב לבית חדש ולמשפחה חדשה והן בשל חרדות והתנהגויות שנוצרו בעקבות חוויה טראומטית של נטישה או התעללות.

גזעי או לא

ישנם כלבים גזעיים וכלבים מעורבים שהם שילוב גנטי של מספר גזעים. יש מי שמעדיפים כלבים גזעיים ולוקחים בחשבון כי לכלבים אלה לעתים יש בעיות גנטיות לא פשוטות. יש מי שחובב כלבים מעורבים ולכן ישמח לבחור בכלב מעורב. אוכל לכלבים הוא זהה גם לכלבים גזעיים וגם לאלה שאינם גזעיים. השוני בין סוג אוכל אחד למשנהו תלוי בסוג המותג שנמצא בתוך חנות חיות או באוכל אשר מותאם לבעיות רפואיות שונות שיש לכלב. באימוץ כלבים, יהיו אלה הכלבים המעורבים שיהיו מועמדים לאימוץ. בעוד האנשים נוטים לאמץ כלבים צעירים יותר, לבחירה בכלב מעט יותר מבוגר יש לא מעט יתרונות.
על כל פנים, יהיו מי שיתנגדו לרכישה של גורי כלבים. על פי רוב יהיו אלה גורי כלבים גזעיים שנולדו אצל אנשים שעוסקים בכך. רבים סבורים שמספר גורי הכלבים הממתינים לאימוץ הוא כה גדול שעדיף לאמץ כלב שננטש או שממתין זמן רב לאימוץ. יתרון נוסף של אימוץ הוא המחיר. בעוד שרכישת גור כלבים כרוכה בהוצאת לא מבוטלת של סכומי כסף, הרי שבאימוץ כמעט ואין הוצאות נלוות – מעבר לתשלום על ביקור אצל הוטרינר או אוכל לכלבים.

סוג הפרווה

סוגים שונים של כלבים נבדלים זה מזה גם בפרווה או בסוג השיער שעליהם. כלבים מסוימים יהיו כאלה אשר משירים שיער בכל מקום, יהיו כאלה שדורשים תספורת אחת לכמה זמן, ויהיו את אלה שכמעט ואינם משירים שיער. אוכל לכלבים או ציוד מיוחד של חנות חיות אינם יכולים לסייע או לשפר את המצב, וזה מאוד תלוי בגזע הכלב עצמו. לכן, במידה ואתם סובלים מאלרגיה לשיער של כלבים, או לא מעוניינים לנקות שיערות אשר מתפזרות ברחבי הבית, מומלץ לבחור בכלב שאינו משיר שיער כלל או משיר מעט שיער.