הכל מתחיל במשפחה

תוכן עניינים
נשים בעבודה

ללא ספק, ההורים של היום הם הורים יותר מודעים. הם קשובים הרבה יותר לילדים ועסוקים יותר מבעבר באופן בו סגנון ההורות האישי שלהם משפיע על ילדיהם. בדיוק בשל כך, יש כיום מגמה הולכת וגדלה של פניה אל לימודי הדרכת הורים. אמהות ואבות שמרגישים שהם יכולים בהחלט לתרום להורים אחרים, הולכים ולומדים מקצוע שעשוי לשנות את החיים לזוג הורים אחר. רבים ממי שהולכים ללמוד כיצד להיות מדריכי הורים, פונים גם ללימודים של קורס ייעוץ זוגי. כך, המעטפת השלמה הזו יכולה להועיל רבות למי שמקבל את הייעוץ, וגם למי שנותן אותו.

לחשוב אחרת על המקצוע

אם חשבתם על לימודי הדרכת הורים או על קורס ייעוץ זוגי, ככל הנראה אתם מרגישים שהעבודה שלכם היא שליחות. בשונה ממקצועות טיפוליים אחרים, הדרכת הורים מתייחסת בראש ובראשונה אל ההורים כמתווי הדרך עבור הילדים והמשפחה כולה. החשיבה היא שאם ההורים יקבלו כלים אשר יסייעו להם בקונפליקטים בינם לבין עצמם וגם מול הילדים – הדבר יוביל לאווירה הרמונית וחיובית במסגרת המשפחתית. ייעוץ זוגי עוסק בזוגות גם שאינם נשואים ואין להם ילדים. הוא מתמקד בהיבטים הזוגיים מעוררי המחלוקת, בנקודות שמהוות מעין "טריגר" עבור אחד מבני הזוג או שני בני הזוג. המטרה של לימודי הדרכת הורים כמו גם קורס ייעוץ זוגי היא לדעת כיצד לתת את הכלים המתאימים לכל אחד מהמטופלים על מנת לשפר את סביבת חייו.

לא רק למקרי קצה

הפניה אל ייעוץ זוגי נעשית בכל שלב בו בני הזוג מעוניינים בכך. במסגרת קורס ייעוץ זוגי נלמדים תכנים אשר יכולים לתרום לכל אחד מבני הזוג ולשני בני הזוג גם יחד. הפניה אל הייעוץ אינה חייבת להיעשות רק כאשר משבר קשה פוקד את הזוג, כמו רצון להיפרד או מצבי קיצון נוספים. להיפך, הפניה אל הייעוץ כדי לשמר את החלקים החיוביים בקשר יכולה לתרום הרבה יותר לחיזוקו ולביסוסו של קשר תומך, יציב וארוך טווח.
במסגרת לימודי הדרכת הורים, נלמדים תכנים הקשורים למצבים שונים שלא בהכרח ניתן למצוא אצל כל משפחה. כך למשל, אם המשפחה מתמודדת עם גידול של ילד בעל צרכים מיוחדים, יש לתת להורים כלים להתמודדות מול הילד עצמו וגם מול שאר הילדים במשפחה, אם ישנם.

לא כל קורס ייעוץ זוגי או קורס של לימודי הדרכת הורים מתקיימים באותה גישה. יש גישות רבות ודרכים שונות להסתכל על הזוגיות שלנו וההורות שלנו, ומכאן גם המגוון הרחב. במידה ואתם מתעניינים בקורסים אלה, חשוב לבדוק האם ה"אני מאמין" של הקורס או השיטה שאותה מלמדים בקורס עולה בקנה אחד עם הערכים ונקודת המבט שלכם על זוגיות, הורות ומשפחה. חשוב לגשת ללימודים המועברים על ידי מדריך או מדריכת הורים מוסמכים וכן יועץ או יועצת זוגי אשר יש לו הכשרה לכך.