להיות הכי מוכנים שאפשר

תוכן עניינים
שינוי קריירה אצל נשים

במבט מהיר מסביבנו, נגלה שעולם התעסוקה הולך ומשתנה. יותר ויותר עבודות מוצעות בהייטק ויותר עובדים מבינים שזה הכיוון אשר אליו עולם התעסוקה הולך. הייטק היא כמובן מילה רחבה שכוללת בתוכה שפע של חברות ישראליות ובינלאומיות, שמפתחות מוצרים ושירותים שונים. המשכורות המפתות והביקוש ההולך וגובר לעובדים משפיע גם על עולם ראיונות העבודה למשרות במקומות אלה. הכנה לראיון עבודה בהייטק שונה בהחלט מהכנה לכל ראיון עבודה אחר, ומי שרוצה להצליח ולעבוד בתחום הזה נדרש לא פעם להתכונן באמצעות קורס שפת גוף וקורסי תכנות ברמות שונות – הכל על מנת להתקבל.

האם אפשר להתכונן?

ישאלו מועמדים לעבודה בהייטק, האם הכנה לראיון עבודה בהייטק היא דבר הכרחי? התשובה יותר מורכבת מכך. יש דברים שאף קורס לא יוכל ללמד אתכם והם טבועים עמוק בדי אן איי של כל אחד מאיתנו. ויש תחומים כמו האופן בו אנו מדברים וזזים שיכולים בהחלט להשתפר במסגרת קורס שפת גוף.  בהחלט אפשר ללמוד שיטות חדשות לצליחת ראיון העבודה. ההכנה צריכה להתחשב בגורמים מסוימים כמו התפקיד המסוים אותו המועמד רוצה לקבל, סוג החברה, התרבות הארגונית ועוד. רובם של גורמים אלה לא תמיד ברורים ונהירים לכל מועמד לעבודה, ולכן החשיבות של הכנה לראיון עבודה בהייטק היא רבה.

איך נדע שאנו מוכנים?

במסגרת ההכנה לראיון עבודה בהייטק, תידרשו לא פעם לצאת מאזור הנוחות שלכם. לחשוב בצורה קצת אחרת ובאמת לבחון בינכם לבין עצמכם האם אתם אכן המועמדים הראויים לתפקיד. מידת הביטחון העצמי שתפגינו היא משמעותית, וגם על האופן בו אנו משדרים זאת אפשר בהחלט לעבוד. באמצעות קורס שפת גוף אפשר בהחלט לקבל כלים אשר יעזרו לנו לשדר את המסרים שאנו מעוניינים לשדר. הקורס יכול להתמקד באופן בו אנו מדברים, ולכן יש לבדוק האם טון הדיבור שלנו הוא מובן וברור ומשדר ביטחון. היציבה גם היא משחקת תפקיד גדול באופן בו אנו נתפסים במהלך ראיון עבודה, ולא רק בתחום ההייטק. מהתבוננות על היציבה של אדם, על האופן בו הוא משתמש בידיו וכן הלאה, ניתן להסיק על מידת הביטחון העצמי שיש לאותו מועמד, ולבחון עד כמה הוא עצמו מרגיש שהוא יבצע את התפקיד על הצד הטוב ביותר. הכנה לראיון עבודה בהייטק תכלול שיפור של המחוות אותן עושה האדם גם בלי שישים לב לכך, אימון בתנועות הידיים הרצויות וכיצד יש ליצור קשר עין רציף ובוטח עם המראיין או המראיינים.

ומה הלאה?

לאחר שעברתם את ראיון העבודה, בין אם ביצעתם באופן כלשהו הכנה לראיון עבודה בהייטק או קורס שפת גוף, עליכם להוכיח את עצמכם. בשלב זה בהחלט ניתן להשתמש הלאה בכלים אותם רכשתם במסגרת ההכנה. חשוב לזכור כי הכנה לראיון, טובה ככל שתהייה ובכל תחום בו יתנהל הראיון, אינה באה במקום ניסיון, מקצועיות והיכולות האישיות שכל מועמד מביא עמו לתפקיד.