איך לגרום למקלחת בבית להיראות כמו ספא חלומי?

תוכן עניינים

חדר האמבטיה הוא אחד המקומות הכי מרגיעים בבית, זהו המקום שבו אנו לוקחים כמה רגעים לעצמנו, ולהכין את עצמנו ברעננות ליום שיהיה או ולשטוף מעלינו את היום שעבר. לכן זהו מקום שצריך להשרות עלינו שלווה ונינוחות, והדרך לעשות זאת היא באמצעות ניקיון יסודי.

לעיתים בשל הלחות אשר מצטברת בחדר האמבטיה, ישנה אבנית אשר מתבצרת בין אריחי המקלחת או אפילו עובש עקשני שמהווה לא רק מטרד אסתטי אלא גם סכנה בריאותית. אך אל דאגה, ישנן מספר דרכים לנקות את אריחי הקרמיקה ולהבטיח שהמקלחת תהיה פיסת גן עדן בבית.

כאשר אתם מנקים את האריחים יש להקפיד להשתמש בחומר ניקוי מתאים וכזה שאינו מכיל אקונומיקה. הסיבה לכך היא שאקונומיקה עלולה להרוס ולשחוק את הטיח אשר נמצא בין האריחים. מומלץ להשאיר את חומר הניקוי במשך מספר דקות על מנת לאפשר לו לפעול בצורה מיטבית ולפרק את הלכלוך והאבנית לחלוטין. לאחר מכן יש לשטוף את החומר היטב עם מים פושרים. וודאו שאתם מייבשים את האריחים לגמרי, שכן כפי שציינו כבר קודם, לחות היא הסיבה העיקרית להצטברות חיידקים ואבנית.

ניקוי הרובה

בין אריח קרמיקה אחד למשנהו יש חומר איטום מיוחד בשם רובה שנועד למנוע חלחול של מים בין האריחים. הרובה מתלכלכת במהירות ואם לא מקפידים לנקות אותה הלכלוך עלול להיתקע בתוך החריצים הקטנים הקיימים בה ולהתבצר שם. ישנה אפשרות להיעזר בסודה לשתייה עבור ניקוי הרובה. יש לרוקן שקית של אבקת סודה לשתייה לכוס או קערה, ולערבב עם מים עד ליצירת משחה לבנה. באמצעות מברשת שיניים מורחים את המשחה על הרובה. משאירים כך את החומר במשך כעשרים דקות ולאחר מכן משפשפים שוב בעזרת משחת השיניים. בסיום שוטפים את המשטח היטב ומייבשים. לעיתים יהיה צורך בגירוד של הלכלוך באמצעות שימוש זהיר בסכין יפנית.

ניקוי עובש

אף אחד לא נהנה ממחזה של עובש ירקרק במקלחת שלו. למרבה הצער העובש משגשג היטב בסביבה הלחה של המקלחת, במיוחד בחיבורים שבין אריחי הקרמיקה לסיליקון של דלתות הזכוכית. גם במקרה הזה ניתן כמובן להשתמש בחומרי ניקוי ייעודיים להסרת העובש. פתרון שיכול לסייע לכם להיפטר מהעובש הוא ניקוי באמצעות מסיר שומנים. אם בחרתם להשתמש בשיטה זו, הימנעו מלנשום את אדי החומר, השאירו את החומר על המשטח למשך מספר דקות, שטפו במים פושרים ויבשו היטב.

ניקוי אבנית

האבנית היא משקע שמצטבר במערכות מים זורמים. כאשר אנו משתמשים במים חמים המשקע נמס בתוכם, והאבנית שוקעת על משטח אריחי הקרמיקה ומצטברת שם לאט לאט. אחת הדרכים הטובות ביותר לנקות אבנית היא באמצעות שפשוף של האזור המכוסה בחומר באמצעות ספוג טבול בחומץ מזוקק. כדי לחזק את פעולת החומץ אפשר לחזור הניקוי פעמיים, ופעם השנייה להוסיף גם מעט אבקת סודה לשתייה מהולה במים.