פינה חמה בבית

תוכן עניינים
מטבח מפואר

אין כמו הבית. רובנו אוהבים להגיע הביתה בסוף יום עבודה ארוך וממושך, לאחר חופשה או סתם לאחר נסיעה. יש משהו כל כך נפלא בהגעה הביתה, אל הפינה החמה שלנו, אל מבצרנו. הרגע הזה שבו אנו מסובבים את המפתח, אוחזים בידית ונכנסים פנימה הביתה. הכי כיף להיכנס לבית נקי ומסודר המשרה אווירה נעימה בכל הבית. במאמר זה נמליץ על מספר טיפים לשמירה על סידור וניקיון הבית.

שטפו כלים תמיד

אחד הדברים המשרה אווירה של ניקיון בבית הוא מטבח מסודר. בבתים רבים המטבח הוא לב הבית, הוא מוקד ההתקהלות של כל בני הבית בין אם זה לשם אכילה, שתיית קפה, הכנת שיעורי בית או בין אם זה לשם עבודה. כאשר יש בלגן במטבח, כלים מלוכלכים הנערמים בכיור, כלים שטופים הנערמים על השיש מחוץ למקומם, כיריים מלוכלכות, ושיש מבולגן התחושה היא שכל הבית בכאוס. לכן נמליץ לכם תמיד לשטוף את הכלים. אם תקפידו לעשות זאת תמיד המטבח יהיה נקי ומסודר, הכלים השטופים יהיו במקומם, הכלים המלוכלכים ישטפו ולא יערמו בכיור, באופן אוטומטי אנו מנקים את משטח השיש והכיריים וכך ניתן לשמור על סדר וניקיון באחד מחדרי הבית המרכזיים ביותר.

פינת אוכל או אזור מלחמה?

ישנם בתים שבהם האזור המוקצה לפינת האוכל תמיד נקי ומהוקצע, מאורגן באופן דקדקני. על השולחן תונח מפה יפה או ראנר שעליו יש ואזה דקורטיבית או קערת פירות עשירה. מנגד ישנם בתים שבהם פינות אוכל מדמות אזור שבו התחולל קרב קשה. דפים וניירות בכל מקום, תיקים ופרטי לבוש זרוקים על השולחן, מגבות רטובות תלויות לייבוש על הכסאות, טושים, עפרונות, כוסות שתייה מלוכלכות, ואפילו אוכל שהושאר שם מליל אמש או כמה ימים. כדי להימנע ממצב זה חשוב מאד שכאשר אתם נכנסים הביתה תניחו כל חפץ במקומו מבלי להתעצל. את התיק והמעיל תלוי במקומם. את הדפים והניירות, הטושים והעפרונות הניחו בחדר העבודה במגירה ייעודית לכך או בחדר הילדים במגירת השולחן או בכוננית. הקפידו לפנות את הכלים המלוכלכים של אותו היום תמיד, וכך בכל פעם שתכנסו לביתכם תפגשו בפינת אוכל נקייה ומסודרת למשעי.

החזיקו שואב אבק בבית

לא תמיד אנו יכולים לשטוף את הבית מספר פעמים בשבוע, אך הבית מתלכלך מאבק, מלכלוך, מאוכל ואם יש ילדים בבית אז על אחת כמה וכמה שהבית מתלכלך בתדירות גבוהה. כדי לשמור על מראה של רצפה נקייה ומתוחזקת, נמליץ לכם לשאוב את הרצפה לפחות פעם ביום. עצם השאיבה שהיא קלה יותר משטיפה גם תשמור על בית נקי וגם כמובן תאלץ אתכם להרים חפצים הנמצאים על הרצפה ולהשיבם למקומם.

לסיכום, כדי לשמור על חזות נעימה בבית חשוב לשטוף כלים, לשמור על פינת אוכל מסודרת ולהקפיד לשאוב את הבית מספר פעמים עד השטיפה הבאה.