עוגת יום הולדת לילדים – כל הטיפים להכנת העוגה המושלמת!

תוכן עניינים
עוגת יום הולדת לילדים

הגיע היום ואחד מילדייך גדל בשנה, אירוע משמח לכל הדעות ומן הראוי לחגוג אותו. ידוע לכל שאין חגיגה בלי עוגה ועם כמה שקל יותר לקנות אותה, הרבה יותר טעים ומפנק להכין אותה. הרצון להכין עוגה מרשימה הוא מובן בהחלט, אך לא לכולן יש את הידע המקצועי לעשות זאת עם פיסולים בבצק סוכר או ציורים בציפויים מורכבים. האמת היא שזו ממש לא הדרך היחידה ליצור עוגה מרהיבה למראה עם טעם נהדר, למעשה אספנו עבורכן מספר טיפים שיסייעו לכן בהכנת עוגה נהדרת לכבוד יום ההולדת.

לא חייבים ליצור עוגת שכבות

אמנם המראה של עוגת שכבות יכול להוסיף לרושם של העוגה, אך בסופו של דבר, העוגה שמוגשת לילדים זו עוגה מקושטת לתפארת. כל עוד העוגה מתחת לקישוטים טעימה, אין זה משנה מה מסתתר מתחת. עוגת יום הולדת לילדים יכולה להיות גם עוגת שוקולד פשוטה בשכבה אחת. היתרון הגדול של העוגה הבחושה הוא שהיא מאוד קלה להכנה. הטיפ הטוב ביותר להצלחה עם עוגה זו הוא פשוט לערבב את המרכיבים היבשים והרטובים בנפרד ואחר כך לאחד ביניהם. כמה פשוט, ככה טעים.

עוגת שכבות

הוסיפי סוכריות צבעוניות בתוך הבלילה

אם כבר בחרת בעוגה פשוטה להכנה, אפשר לשדרג אותה כבר מהיסוד. בעת הכנת העוגה הוסיפי לבלילה סוכריות צבעוניות שיפתיעו את הילדים ברגע חיתוך העוגה. טיפ נהדר לוודא שהסוכריות יתפזרו בצורה שווה בעוגה, הוא לערבב אותן במעט קמח לפני ההוספה לבלילה. הקמח מונע מהסוכריות לשקוע לתחתית העוגה.

וודאי שהעוגה קרה לגמרי לפני תחילת הקישוט

קודם כל, אפשר ואפילו מומלץ להכין את העוגה יום מראש ולהניח אותה בקירור או בהקפאה. משתי סיבות: הראשונה שתוכלי להפריד בין הכנת העוגה לקישוט העוגה, דבר שיעניק לך זמן פנוי בין שתי המשימות. השנייה, קישוטים וקרמים לא אוהבים חום ולחות ואין לקשט את העוגה כשהיא עדיין חמה. עוגה קרה לגמרי תבטיח שלא תתקלי בקרם נמס וקישוטים מרוחים שיפגמו במראה העוגה.

יש מגוון דרכים לצפות את העוגה

לרוב, נהוג לצפות עוגות יום הולדת בקרם, אך זה ממש לא אומר שזו הדרך היחידה או הטובה ביותר. ילדים ביסודם חובבי ממרחים מתוקים שיכולים להחליף את הקרם המסורתי בלי בעיה. אם את מעדיפה שלא להתעסק בהקצפות וזילופים, נסי לצפות את העוגה בממרח שוקולד או לוטוס. כדי לרכך מעט את הממרח בשביל שיהיה נוח יותר לעבודה, הוסיפי מעט שמנת והכניסי למיקרוגל למשך כעשרים שניות. כעת, יש לך ציפוי מרשים בדקות ספורות של עבודה.

ציפוי עוגה

זכרי להימנע ממרכיבים אלרגנים

המודעות לאלרגיות עלתה עם השנים ובבתי הספר והגנים ידוע וברור לאילו ילדים יש אלרגיות. סביר להניח שאם ביקשו ממך להכין עוגת יום הולדת לחגיגה בגן או בכיתה, ידאגו לעדכן אותך אם יש ילדים עם אלרגיות, אך כמובן שתמיד כדאי לשאול. הודות למודעות הגבוהה יש היום שלל פתרונות ותחליפים בשוק למוצרים המכילים אלרגנים, כך שאין כל סיבה להתפשר על טעמה של העוגה. מתכוני פרווה עם תחליפי חלב יתאימו לאלרגיים ללקטוז, קמח ללא גלוטן יפתור בקלות את הסכנה עבור חולי צליאק ומניעה משימוש בקישוטים המכילים בוטנים ואגוזים ישמרו על האלרגיים לכך גם כן.

החליפי את עיצובי הסוכר בממתקים

ילדים בסופו של דבר אוהבים מתוק וכמעט לא משנה באיזו צורה הוא מגיע. אם יצא לך לשוטט ברשתות החברתיות, וודאי יצא לך להיתקל בעוגות מרשימות המקושטות בכל טוב: קינדר בואנו, קליק, מרשמלו ועוגיות, אף ילד לא יכול להישאר אדיש לכך, ואת תוכלו לקשט בנחת מבלי להכין דבר.