כך תטפלי בבריחת שתן ותזכי בחייך בחזרה

תוכן עניינים
בריחת שתן

אצל מרבית מהנשים שעברו לידה, נוצרת החלשות של רצפת האגן באופן טבעי. הדבר נוטה להחמיר לאורך השנים ונפוץ במיוחד החל מגיל ארבעים ובעיקר לאחר לידות. תפקידה של רצפת האגן הוא לספק תמיכה לאיברים כמו הרחם ושלפוחית השתן. כפי שמרמז שמה היא ממוקמת בחלק התחתון של האגן, וצורתה דומה לערסל המורכב משרירים. כאשר תפקוד רצפת האגן תקין, מתאפשרות ללא כל קושי פעולות כמו הטלת שתן, קיום יחסי מין ולידה אשר מהותיים לקיום אורך חיים בריא.

מהי בריחת שתן ואיך היא נגרמת?

כאשר רצפת האגן נחלשת בשל גורמים כגון: הריון, לידה, גיל, גנטיקה ועוד, התמיכה באברים שאותם היא מערסלת נפגמת. כך נוצר מצב של בריחת שתן, שבו יש אובדן שליטה במתן שתן. התופעה פוגעת באיכות החיים וכתוצאה מכך, יוצרת פגיעה משמעותית בביטחון העצמי אף בקשרים עם אחרים. מלבד תופעת בריחת שתן, עשויות גם להופיע תופעות כמו צניחת איברים באזור האגן וכאבים באיברי המין. כתוצאה מכך עשויה לחול ירידה בחשק ובתפקוד המיני.

מהי שיטת הטיפול בבריחת שתן?

בריחת שתן היא בעיה מאוד נפוצה, למעשה כשליש מהנשים מעל גיל ארבעים יסבלו מהתופעה. אך אל דאגה, ישנו פתרון נגיש לבעיה שאינו כרוך בכאב כלל. כדי לחזק את רצפת האגן וכך להפסיק את התופעה של דליפת שתן, נעשה שימוש במכשיר מיוחד אשר מחקה את שיטת התרגול ששמה "קיגל". במהלך שיטת תרגול זו נעשים תרגילים המתמקדים בכיווץ ושחרור של שרירי האגן בצורה מבוקרת במטרה לחזק אותם ולשמור על השליטה בהם. לרוב ממליצים הרופאים לעשות תרגילי "קיגל" בזמן ההיריון ולאחר הלידה.

המכשיר שבו נעשה שימוש במהלך הטיפול כאמור, מחקה את אותם תרגילים אך ברמה על־אנושית. כלומר, בעזרת המכשיר שנראה כמו כסא שרירי האגן מתכווצים בכמות שעולה על אחת עשרה אלף כיווצים במהלך פחות מחצי שעה. מדובר בכמות כיווצים שלא ניתנת לביצוע באופן עצמאי ללא שימוש במכשיר.

כדי להבטיח את הצלחת הטיפול, מומלץ לבצע סדרה של לפחות שישה טיפולים בני עשרים ושמונה דקות כל אחד. ההליך נעשה בלבוש מלא ולא נדרש זמן החלמה כלל.

ליווי וייעוץ רפואי

דליפת שתן היא בעיה רפואית העשויה להזיק למטופלת לאורך זמן. לכן, הטיפול מלווה במעקב על השפעת הטיפול ובו ממליצים על המשך טיפול במידת הצורך, כדי להשיב את אורח חייה של המטופלת על כנו. בנוסף, במרבית המקרים יתאפשר כיסוי ביטוחי מקופת החולים של המטופלת, כך שיינתן החזר על חלק מעלות הטיפול.

האם הטיפול של בריחת שתן בטוח?

המכשיר שבאמצעותו מבוצע הליך הטיפול נבדק על ידי גורמי בריאות רשמיים הן בארצות הברית והן בארץ ובנוסף מגובה במחקרים קליניים מוכחים, כך שמדובר בשיטה בטוחה לחלוטין. כמו כן מדובר בטיפול שאינו פולשני כלל, לכן לא קיימת אפשרות של זיהומים או סיבוכים כירורגיים.