כך תהיי מודעת למה ששפת הגוף שלך משדרת

תוכן עניינים

זהו אינו סוד שהגוף שלנו הוא עוד דרך להביע כוונות, רצונות ומסרים. לרוב אנחנו לא משקיעות יותר מדי מחשבה על מה עומד מאחורי הדרך שבה אנו יושבות או היכן הידיים והרגליים שלנו ממוקמות. הבנה של שפת הגוף יכולה לסייע לנו לרתום את המשאב הזה לטובתנו בכל אורחות החיים.

תנועת הראש

אם את מהנהנת בראשך במהלך שיחה זה מביע ידידותיות, הסכמה וחיזוק חיובי להמשיך את השיחה. במקרים שזו כוונתך, נהדר! במקרים שבהם ההנהון קורה לעיתים קרובות זה עלול לשדר כניעות. כדי להביע ביטחון ולהראות סמכות הקפידי להשאיר את הראש יציב.

עיניים

בעיניים יש המון הבעה ולכן חשוב לשים אליהן. שמירה על קשר עין עם אדם אשר איתו את נמצאת בשיחה, מביעה מעורבת ועניין בדיאלוג. לעומת זאת, אם קשר העין הוא רציף ותקיף הוא עלול להיתפס על ידי הצד השני כמאיים או אגרסיבי. הצד השני של המטבע הזה או התחמקות מקשר עין, יתפרש כאי-נוחות ורצון להתחמק מהסיטואציה. גלגול של העיניים כלפי מעלה, ישלח את המסר שאת חסרת סבלנות ואפילו עצבנית.

גם המצמוץ של העיניים משחק תפקיד. אמנם לרוב אנחנו לא חושבות פעמיים על המצמוץ, זו פעולה אוטומטית לחלוטין. העניין הוא שהתת־מודע שלנו משפיע על הגוף ובין השאר גם על המצמוץ. אם תמצמצי במהירות רבה  מדי את למעשה תשדרי  אי־נוחות ואפילו לחץ.

ידיים

זוהי שלוחה של הגוף שיכולה להגן עלינו, לקרב אלינו  או להרחיק מאיתנו, הדבר תקף גם לגבי שפת הגוף. שילוב ידיים במהלך ויכוח למשל מביע עמדה מתגוננת או אי הסכמה עם הצד הנגדי. עוד סיבה לשילוב הידיים יכולה להיות גם כדי להביע שעמום.  תיפוף על השולחן עם האצבעות יביעו גם כן חוסר עניין בשיחה.

בנוסף, גם לצורה שבה את לוחצת ידיים יש משמעות. לחיצת יד רפה משדרת פסיביות, ביישנות או חשש. לחיצת יד חזקה מאוד תשדר שתלטנות ואגרסיביות. לחיצת היד שלך צריכה להיות במקום טוב באמצע, כך תשדרי יציבות וביטחון לצד השני.

מנח הגוף

כאשר הגוף פתוח ונינוח בעת ישיבה או עמידה, הצד השני יראה אותך כאדם חברותי ומזמין. לעומת זאת כשמרכז הגוף מוחבא ומכופף זה יוצר רושם של עוינות ואפילו מתח. הישענות קדימה מביעה עניין בצד השני, זה עלול להיתפס בצורה שגויה מהצד המקבל כפלירטוט אלא אם כן כמובן זו היא כוונתך. הישענות אחורה יכולה להיתפס כהבעה של חוסר עניין, שעמום ואפילו דחייה של האדם שיושב מולך.

מרחב אישי

מרחב הוא גם סוג של שפת גוף ויכולות להיות לו הרבה משמעויות. שמירה על מרחק כראוי צריכה להיות בהתאם לסיטואציה, אם מדובר במקום עבודה יש לשמור על מרחק גדול יותר מאשר עם משפחה או חברים.