איך צילומי תדמית יקפיצו את הקריירה שלך?

תוכן עניינים
נשים בעבודה

בעולם העסקי ישנה חשיבות מכרעת ליצירת קשרים משמעותיים. בסופו של דבר גם אם קורות החיים שלנו עומדים בכל הקריטריונים, וגם אם ישנם הישגים משמעותיים שאנו עומדות מאחוריהם, עדיין נצטרך לוודא שיזכרו אותנו, כדי שנהיה המקור הראשון שאליו יפנו בעת הצורך. בתור נשים עצמאיות חשוב שנשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו כדי לקדם את עצמנו ואת העסק שלנו במטרה שנוכל להגשים את עצמנו ואת הפוטנציאל הרב הטמון בנו.

הפנים שלנו מייצגות אותנו ואת העסק שלנו. אנשים זוכרים את הפנים יותר מאשר את השם. זו בדיוק הסיבה שבגללה חיוני להשקיע בצילומי תדמית איכותיים. צילומי תדמית ישמשו אותך בחשבון הלינקדאין, בדף הפייסבוק המקצועי, בכרטיס הביקור או בתיק העבודות. ברגע שעיני המקבל יראו את פנייך, מיד יווצר קשר חזק יותר. כעת את לא רק סעיפים ונקודות על ציר הזמן אלא דמות ייצוגית.

את התמונות מומלץ לצלם במקום מקצועי שיוכל לכוון את נראות התמונות למסרים שאת רוצה להעביר. זה נכון שבימינו לכולם יש גישה לפלאפון עם מצלמה איכותית, אך כשזה נוגע לצילומי תדמית ישנם הרבה יותר פרמטרים שיש לקחת בחשבון מעבר לאסתטיקה של התמונה. האם חשוב לך להעביר מהימנות או אולי נגישות? ביטחון עצמי או אישיות זוהרת? את כל אלו אפשר להעביר באמצעות העמדה נכונה, תאורה מחושבת וצלמת מיומנת. יתכן ותצטרכי תמונות שונות עבור פלטפורמות שונות, שכן תמונה ייצוגית לכנס לא תתאים לתמונה בקורות חיים או באתר אינטרנט.

הקפידי לבחור בצלם/ת שאת מרגישה עימם בנוח ויש לכם שפה משותפת. אם תחושי זרה בעורך ביום הצילומים, האנרגיה הזו תתבטא על פנייך ובסופו של דבר גם בתמונות. ביום הצילומים הקפידי להגיע לבושה בבגדים שאת מרגישה בנוח בהם, ולצד זה חשוב שיהיו ייצוגיים בצורה כזו שתתאים לעיסוק שלך. המטרה היא להציג גרסה מקצועית שעדיין תהיה את ולא מיצג שווא. אם ביום־יום את נוהגות להתאפר בצורה מסויימת או לא להתאפר כלל, אם את הולכת עם שיער אסוף או פזור, והישארי נאמנה לעצמך תמיד. 

בעולם העסקי של ימינו, מיתוג הוא שם המשחק. כנשים עצמאיות, אנחנו המותג אותו אנו מייצגות. הרשי לעצמך לחשוב עם הצלם או הצלמת האם כדאי להכניס אלמנטים לתמונה שמספרים חלק מהסיפור של העסק. אולי יהיה זה רקע יוצא דופן, אולי חפץ כלשהו. אין זה מחייב שתשלבי אף אחד מהדברים הללו בצילומי התדמית אך כדאי לתת על זה את הדעת ולבחון האם זה יכול לתרום לתוצאה הסופית.

אל תחששי לנהל דיאלוג עם איש המקצוע במהלך יום הצילום. האדם העומד מאחורי המצלמה אולי מבין יותר בסגנונות צילום ותאורה, אך את מכירה את עצמך הכי טוב. התוצאה שתהיה בידייך בסוף היום צריכה להיות כזו שתתגאי בה, ותרצי להשתמש בה לתועלת העסק שאת אמונה עליו.