כיצד ניתן לפתח את החשיבה של הילד שלכם

תוכן עניינים

פיתוח חשיבה באמצעות צעצועים לילדים ומשחקים

התפיסה הרווחת היא שמשחקים לילדים מיועדים להרוג זמן. האמת כל כך רחוקה מכך. משחקים יוצרים עבור הילדים עולם של מחקר, למידה ופיתוח כישורים ובנוסף גם ממלאים את הזמן, אך בצורה חיובית ומשמעותית עבור התפתחות הילד. כתבנו עבורכם מאמר שיבהיר לכם מדוע משחקי התפתחות לילדים, משחקי חשיבה ומשחקי אסטרטגיה הם מאוד חשובים להתפתחות.

מדוע משחקי התפתחות חשובים מאוד לילדיכם?

כל ילד עובר תהליכי מחשבה מורכבים ותהליכי גדילה גופנית ומנטלית. אנו המבוגרים אחראים על התפתחות הילד ויכולים להשפיע על התקדמות תהליכים אלה. הכלים היעילים ביותר הם: צעצועים ומשחקי התפתחות!

שוק המשחקים לילדים הוא עולם שלם שמעודד את התפתחות החשיבה ושינוי דפוסי התנהגות של הילד. המשחקים והצעצועים לילדים בעצם מפתחים את דפוסי החשיבה העתידיים של הילדים ובכך מאתגרים אותם לעשות דברים שהם מחוץ לקופסה.

יצירת מערכת אתגרים וכישורים לפתור אותם

רוב משחקי ההתפתחות, מעמידים את ילדיכם מול אתגר שהוא לא מכיר את חוקיו. לפעמים של שחקן מול שחקן, או שחקן מול קבוצה אחרת. במשחקים אלו הילד מקבל מטרה מאוד מוגדרת שהוא צריך לעמוד בה מתוך כלים העומדים לרשותו במשחק כשמה שעומד מולו לפתור את המשחק ולנצח את היריב. בתנאים אלו הילד מחויב לאמץ את כל כוחות המחשבה שלו ולנצח את המשחק. כל הצלחה שכזו יוצרת תגמול, ניתחון וסיפוק עבור הילד ובכך המשחק מחזק את הביטחון העצמי שלו וגורם לאמונה שלמה ביכולותיו.

כיצד אנו כהורים נחזק את המח והביטחון העצמי של הילדים?

כבר בהתחלה עלינו להבין את צרכי ילדינו ולדעת מראש מה אנו רוצים לחזק אצלם. רק צעצועים שמותאמים לגילו של הילדי יציבו עבורו אתגר המתאים עבורו וירתמו את המוטיבציה שלו לפעול, ללמוד ולהגדיל ראש. חשוב מאוד לעשות רכישה מושכלת ובעלת הבנה רמתו וגילו של הילד.

אילו סוגי משחקים וצעצועים מיועדים לפיתוח הילד?

אנו נמצאים במציאות שבה המשחקים והצעצועים לילדים הוא עולם עשיר ומגוון מאוד שאינספור מוצרים שהחברות מציעות לנו. שפע האפשרויות גורמות לכך שכל הורה מבולבל למרות שיש לו הרצון הטוב שיש בו לרכוש לילדיו את המיומנויות הנכונות עבור עתידו. אז מה הם המשחקים שאנו ממליצים עליהם לפיתוח כישורים אצל ילדים?

  • משחקי קופסה ובמיוחד האי של קטאן זהו משחק מאוד מפורסם שאינו מפסיק להפתיע ילדים בישראל ובעולם כולו. זהו משחק מאתגר שמציב רף גבוה עבור השחקנים שיכולים לפעול במגוון רב של אסטרטגיות ויכולות ח/שיבה משותפת וזאת רק על פי כללי המשחק שמאוד נוקשים. משחק זה משפר את היכולות הקוגניטיביות ויכולת פיתוח אסטרטגיה לטווח ארוך. בנושף, המשחק  הוא חברתי כך שכל ילד יכול ליהנות ממנו ולפתח כישורים חברתיים ומערכות קשרים מורכבות ולטווח ארוך.
  • דומינו ראלי – במשחק זה מה שצריך לעשות הוא לטעון את המחסנית, למקמה בתוך המוטו-ראלי וללחוץ על מתג ההפעלה בזה אחר זה. המשחק יתרום רבות ליכולות המוטוריות העדינות ויכולת הדיוק של ילדיכם עד לרמה כמעט מקצועית של מבוגרים.
  • רמיקוב לילדים – זהו אחד המשחקים הוותיקים ביותר בעולם הילדים והוא רלוונטי לכל זמן ולכל טווח גילאים. זהו משחק בו נדרשים הילדים להרכיב מילים והרכבי ספרות לפי הנחיות המשחק. רמיקוב הוא משחק שעודד חשיבה משופרת וגם מחזק את היכולת הלשונית והמתמטית של הילדים. שהו ממש משחק לימודי המאפשר למידה כיפית עם חברים או בני המשפחה.
  • משחק זיכרון – ישנם מגוון עצום של משחקי זיכרון. אלו משחקים מאוד בסיסיים בהבנתם, אך מאוד חשובים להתפתחות ולפיתוח הכישורים העתידיים של ילדינו. יש אינספור גרסאות ורמות שונות למשחקי הזיכרון השונים. פשוט התאימו את הרמה והמורכבות שתרצו לגיל הילדים ורק מזה יש לכם משחק מאוד פשוט ומפתח כישורים לעתיד הילדים.