הסופר־וומן של תחום המיסים והמע"מ בישראל: הכירו את עו"ד קרן מרציאנו

תוכן עניינים
עו״ד קרן מרציאנו

תחום המיסים נראה לנו לעיתים מקובע, משמים מעט, ומלא במספרים וניירת. בפועל מדובר בתחום מרתק שדורש מיומנות ויצירתיות רבה כדי להתנהל בצורה נכונה מול הרשויות. הכירו את גיבורת־העל המסייעת ללקוחות רבים להתנהל מול רשויות המס ובמיוחד מול מס ערך מוסף.

עו"ד קרן מרציאנו משמשת בשנים האחרונות כיו"ר משותפת של ועדת המע"מ. זאת במסגרת עבודתה ארוכת השנים מול רשויות המס בישראל, בייצוגה נישומים שנדרשו לשלם סכומי מס גבוהים. המשרד,  (עוד חודש בדיוק אני ברוטשילד 22 ת"א), משרת בנאמנות את בעלי העסקים בינונים ועד גדולים, ומסייע לנישומים להבין טוב יותר את חוקי המע"מ ולפעול לפיהם.

בתקופה הנוכחית של משבר הקורונה, ההכנסות של העצמאים משתנות לבלי הכר. עו"ד קרן מרציאנו התייחסה לשינויים הללו בהרצאה מקיפה ששודרה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של לשכת עורכי הדין מחוז תל אביב.

השלכות המיסוי של הקורונה

בהרצאה זו מדברת עו"ד מרציאנו על ההשלכות של הפרת ההסכמים בצל מגפת הקורונה. חשוב לדעת כי עסקאות שבוטלו עשויות לגרור תשלום מע"מ ביתר על ידי הנישום ולכן, חשוב להגדיר מתי יש להגדיר את קיומה של העסקה בפועל. האם ברגע שהיא נחתמה שולמה במלואה או באופן חלקי? בנוסף, עסקים שנפגעו מהפרת החוזה עשויים להזדקק לסעדים בדמות החזר מע"מ על העסקה שבוטלה.

בהרצאה זו נדונו גם נושאים כמו חבות המע"מ על תמיכה לעסק בתקופת המשבר הנוכחי, ותרומות לנפגעי הקורונה. לתרומה בישראל ובעולם יש השלכות מיסוי וחלק מהתרומות חייבות בתשלום מע"מ. בהרצאה דנה בהרחבה עוה"ד מרציאנו בנושא זה, ומומלץ לצפות בה כדי להבין את ההשלכות השונות שיש לעוסק הבוחר לסייע ללקוחותיו ולנפגעי הקורונה בתקופה זו.

מע"מ עסקאות בינלאומיות

אספקט נוסף בו עוסקת קרן ואשר מאפשר חיסכון משמעותי במע"מ נובע מהתקשרויות של יבוא ויצוא שירותים ונכסים שונים. חשוב להכיר את החקיקה בנושא כדי להביא בחשבון את השלכות המע"מ עוד בטרם ההתקשרות בעסקה, על מנת לוודא את הכדאיות הכלכלית של העסקה. חיוב במע"מ שלא הובא בחשבון עלול להפוך עסקה להפסדית. מנגד תכנון העסקה בצורה המיטבית על היבטי המע"מ שבה עשוי להפוך עסקה לכדאית כלכלית. לא על כל עסקה מול תושב חוץ יחול מע"מ בשיעור אפס ולכן מומלץ לפנות בטרם כל ביצוע עסקה בינלאומית בעל היקף כספי משמעותי.

מע"מ בעסקאות נדל"ן

תחום שלישי שבו עוסק משרדה של עו"ד קרן מרציאנו הוא מיסוי עסקאות מקרקעין בארץ ובעולם. הן לקניה והן למכירה של נדל"ן יש השלכות מיסוי נרחבות. קיימת שיטת מיסוי שונה לאדם המבצע עסקה חד פעמית מול משקיע נדל"ן המשתכר מכך לפרנסתו. בהרצאות מקיפות שהיא עורכת בווידאו ניתן ללמוד על השלכות אלה. 

לסיכום, קרן מרציאנו היא דוגמה מובהקת לאשה המשתמשת בידע הרב שצברה בעבודה באגף המכס והמע"מ בהנהלת רשות המיסים, במטרה לפתור סוגיות מיסוי מורכבות ולתווך בין רשויות המס לנישומים. משרדה מסייע להבין אילו עסקאות פטורות ממס ואילו עסקאות עשויות לגרור תשלום מע"מ. באתר הבית של המשרד ניתן למצוא מידע עדכני ומפורט, הממחיש באמצעות דוגמאות מפורטות את החוקים המורכבים בתחום, ומעניק הצצה לתחום המרתק שבו מתמחה עורכת הדין.

היכנסו לאתר של עו״ד קרן מרציאנו – https://www.kma-taxlaw.com/