הבהרת שיניים: חיוך יפה בטיפול קצר

תוכן עניינים
אישה שוכבת על דשא

השיניים האנושיות יכולות להגיע לקשת צבעים רחבה. החל מלבן מבריק, צבע שנהב, צבע צהוב או אפילו גוונים חומים ואפורים. גוון השן תלוי הן בגורמים חיצוניים כמו שתייה מרובה של קפה, עישון או שימוש באלכוהול וכן בגורמים פיזיולוגיים פנימיים כמו בריאות החניכיים והשיניים. מאפיינים גנטיים אף הם גורמים לשינוי בצבע השן כבר בגיל הנעורים וכמובן גם בהמשך הדרך ככל שאדם מזדקן.

לשיניים בגוונים צהובים וכהים יש קונוטציה אחת – הזנחה. לכן, רבים פונים לטיפולים אסתטיים להבהרת צבע השן לצד הטיפול בבריאות הפה. במאמר זה נרחיב מעט על הטכניקות להבהרת השיניים באופן מקצועי במרפאה.

הבהרת שיניים באמצעות חומרים כימיים מלבינים עם סד

השיטה הקלאסית מבוססת על חומרים הצובעים את החלק הקדמי והעליון של השן הנראה לעין. המטופל מניח סד שעליו נמצא החומר הכימי למשך זמן מסויים (תלוי בצבע השן ובסוג החומר), ולאחר מספר טיפולים גוון השן מתחיל להתבהר. לטיפול זה יש יתרון משום שהוא אינו יקר יחסית, וניתן להתחיל לבצעו במרפאה (בחומרים חזקים שאינם מורשים לשימוש ביתי), ולאחר מכן להמשיך את הטיפול עם חומרי הלבנה מעט חלשים יותר. בכל פעם שמבצעים את הטיפול ניתן לעלות לפחות בדרגה עד שתי דרגות בסולם הבהירות בהשוואה לגוון השן לפני הטיפול. לאחר זמן קצר כבר תוכלו להתהדר בשיניים בעלות מראה בריא יותר וכן חיוך יפה וגדול.

חשוב לדעת, הסיבה לכך שהשיניים אבדו מצבען אינה נעלמת. אם המטופל ממשיך לעשן, לשתות קפה או ליטול את התרופות שגרמו להצהבת השיניים, הן יחזרו לצבען המקורי. כמו כן, חשוב לבצע לפני ואחרי הלבנת שיניים את הבדיקות התקופתיות לאיתור עששת ומחלות פה נוספות, כדי לוודא שלא קיימות סיבות נוספות לגוון השן שהשתנה.

מהו תהליך הלבנת השיניים?

לפני טיפולי הלבנת השיניים, רופא השיניים יבצע בדיקת עששת וסריקה של הפה כדי לזהות את המקור להצהבת השן. למשל, אם התגלתה עששת היא תטופל לפני התחלת ההבהרה. לאחר מכן, הרופא ימדוד את המידות המדויקות של כל שן, וייצור כף או סד מיוחד המתאים לצורתה של השן. בניגוד לערכות הנרכשות בחנויות, הסד המותאם באופן אינדיבידואלי למטופל, מבטיח תוצאות מהירות יותר והבהרה אחידה לכל אורך ורוחב השן, ללא כתמים הנובעים מחוסר התאמה של הסד ללסת.

כדי לשמור על תוצאות הלבנת השיניים לאורך זמן, מומלץ לצחצח שיניים היטב לאחר שתייה של קפה שחור, חליטת תה עם צבע חזק או יין אדום וכן להמשיך לשמור על היגיינת הפה. מדי שישה חודשים ניתן לחדש את הטיפול וכך לשמור על השיניים לבנות וצחורות. את הטיפול אפשר לבצע הן בגיל צעיר והן בגיל מבוגר, וכמובן ככל שמקדימים לעשותו כך יהיה קל יותר לשמר אותו לאורך זמן.[1]

מקורות לקריאה נוספת

  • Blanchard, D., & van Wissen, K. (2020). Home‐based chemically induced whitening (bleaching) of teeth in adults: A summary of a systematic review. Public Health Nursing.
  • Epple, M., Meyer, F., & Enax, J. (2019). A critical review of modern concepts for teeth whitening. Dentistry journal7(3), 79.
  • Lee, S. S., Zhang, W., Lee, D. H., & Li, Y. (2005). Tooth whitening in children and adolescents: a literature review. Pediatric dentistry27(5), 362-368.

[1] Lee, S. S., Zhang, W., Lee, D. H., & Li, Y. (2005). Tooth whitening in children and adolescents: a literature review. Pediatric dentistry27(5), 362-368.