איך בוחרים סכיני מטבח

תוכן עניינים

השימוש התכוף של כל אחת מאתנו בסכיני המטבח, יוצרת צורך לדעת כיצד בוחרים סכיני מטבח. לכן  יש לסווג את הסכינים השונים הנמכרים בחנויות המקצועיות ובאתרי האינטרנט הייחודיים, כדי להתאים את הסכין שהוא הנכון ביותר לאופיו של החיתוך, כמו חיתוך של ירקות, דגים, בשר וכו'. בהתאם לצרכים שלנו, כדאי לרכוש סכיני מטבח ייעודיים לכל מטרה וכך פריט זה יסייע לנו מאד בעבודות היום יום במטבח.

סכיני שף

בשנים האחרונות ובעקבות תוכניות הטלוויזיה הרבות שעוסקות בתחום הבישול, מיובאים ארצה סכיני שף ממדינות רבות כמו סכינים בעלי להב חדה ויוצאת דופן מיפן. מדובר בסכינים בטיב מעולה ובפעם הראשונה שתבצעי חיתוך באמצעות סכין זה, תחושי בהבדל המקצועי התהומי בין סכין זה לבין הסכינים שהשתמשת בהם בעבר.

לפני רכישת הסכין כדאי לאחוז בה ולהרגיש את רמת הנוחות באחיזה, אם הסכין קלה מדי ולכן עלולה להחליק מהיד לעיתים תכופות, או לחלופין אם זו סכין כבדה מדי ולכן תיצור קושי בעת החיתוך של המוצרים השונים. נושא נוסף שיש לבדוק הוא מידת החדות של הסכין, לעיתים סכין חדה מדי עלולה לפצוע ולכן עדיף לרכוש סכין קהה ולהשחיז אותה מעת לעת אם הסכין מתאימה לאופציה זו.

התאמה נקודתית למוצרים המיועדים לחיתוך

  • עבור חיתוך של גבינות משתמשים בסכין גמישה שיש בה חורים וזאת כדי שהגבינה לא תידבק לסכין לאור הגמישות שלה.
  • סכין המיועדת לחיתוך בשר מבושל תהיה צרה וכך אפשר יהיה לחתוך את הנתחים הרכים בקלילות.
  • לעומת זאת עבור חיתוך של נתח בשר שעדיין לא עבר הליך של בישול, יש לבחור בסכין קצרה אם מדובר בנתחים קטנים, או בסכין ארוכה אם מדובר בנתח ארוך וכבד.
  • עבור חיתוך של דגים הסכין המתאימה ביותר היא סכין אלסטית וכך אפשר לתמרן באמצעותה ולחתוך את הדג.
  • לצורך חיתוך של עוף משתמשים בסכין קצרה, כיוון שזהו גודלם של האיברים השונים שמעוניינים לחתוך.
  • חיתוך ירקות יתבצע באמצעות סכין נוח לשימוש בעל להב מסורי שמאפשר לחתוך ירקות קשים, רכים וגם עשבי תיבול.

איכותם של הסכינים לשימוש יום יומי במטבח

טרם רכישת סכינים חשוב לבדוק שמדובר במוצר בטיב מעולה. שלושת סוגי החומרים האידאלים שמהם עשויים הסכינים הם פלדת אל חלד, פלדת דמשק ופלדת פחמן. כל החומרים הללו הם איכותיים ולכן חשוב לרכוש סכין מסדרות ייצור אלו, כדי שהסכין לא תעלה חלודה תוך פרק זמן קצר.