איך לסדר ארון מטבח? 5 טיפים לפניכם!

תוכן עניינים
סידור ארון מטבח

החלטתם שעליכם לנקות את כל ארונות המטבח? השאלה היא איך לסדר ארון מטבח? הנה 5 טיפים שיכולים להפוך כל סיוט לחלום של ממש. מוכנים? בואו נסדר את המטבח!

טיפ 1: הוציאו הכל החוצה

כדי לסדר את הארון מטבח באופן יעיל, יש להוציא את כל תכולתו החוצה. אין זה משנה אם מדובר בארון הסירים או בארון התבלינים. הדרך היחידה שבה תוכלו לדעת מה באמת מכיל הארון, היא רק אם תוציאו הכל החוצה, תניחו על השולחן ותמיינו את החפצים השונים לפי הצורך שלכם בהם.

טיפ 2: אל תפחדו לזרוק מה שלא צריך

אנשים רבים מתקשים לזרוק את החפצים השונים שהם מוצאים בארונות המטבח שלהם. חשש שמא פתאום יזדקקו לחפץ שכבר עשרים שנים לא נגעו בו, והוא נשמר חדש בארון כמו ביום שבו קבלו אותו. אם אתם רוצים לעשות סדר מועיל ויעיל, יהיה עליכן להיפרד מחפצים שאין לכם בהם שום שימוש. אם אתם מתקשים לעשות זאת, תוכלו להחליט שכל דבר שאינכם רוצים אתם תורמים לנזקקים. פעמים רבות המחשבה שאנו מסייעים לזולת, מסייעת גם לנו להתקדם צעד קדימה.

טיפ 3: ניקיון מעל הכל

כאשר אתם מנקים את ארונות המטבח, הקפידו לנקות אותם מבחוץ וגם מבפנים. כיוון שהמטבח הוא אזור בישול, פעמים רבות נדבק שמן לדפנות הארונות, שאותו חשוב לנקות בעזרת מסיר שומנים המתאים לחומר ממנו עשוי הארון. גם שאריות מזון או טביעות אצבע של הקטנטנים יכולות להופיע על גבי הארונות מטבח. וודאו שאתם מנקים אותם היטב. כעת, נקו את הארון מבפנים, בארונות המטבח ניתן למצוא פעמים רבות, פירורי אוכל, סוכר או אבקה שנשפכה, סירופ שנדבק והתייבש ועוד מוצרים שונים אשר מלכלכים את פנים הארון. לאחר הניקיון ייבשו את הארון מבפנים. כעת ניתן להתחיל ולהכניס את החפצים פנימה.

טיפ 4: קנו משטחים מונעי החלקה למגירות ולארונות המטבח

אחת ההמצאות המבורכות היא המשטחים מונעי ההחלקה, הם מגינים על הארון וגם על המוצרים שבו. אם יש לכם ארון רגיל שבו אתם מאחסנים הסירים ומכסי הסירים, שימוש במשטח מונע החלקה הוא מבורך. הדבר נכון גם לגבי מגירות שבהן אתם מאחסנים כלי זכוכית, בין אם מדובר בצלחות וכוסות, כלי פיירקס וואזות ובין אם מדובר בחפצי נוי שבירים שאתם מאחסנים במגירה כרגע.

טיפ 5: הכניסו הכל לקופסאות בגדלים שונים

את הטיפ הזה שמרנו לסוף. למי שרוצה שארונות המטבח שלו יהיו מסודרים כמו חיילים במסדר צבאי, נמליץ לרכוש קופסאות בכל הגדלים ולסדר בהן את החפצים השונים. החל מקופסאות גדולות המיועדות לכלי הניקיון השונים שרבים שמים בארון תחת כיור המטבח וכלה בקופסאות שבהן תוכלו להניח בניחותא את התבלינים השונים, או קופסאות שבהן תוכלו להניח את דברי המזון הסגורים כמו פסטה, אורז, פתיתים וכדומה. השימוש בקופסאות עוזר לשמור על החפצים במקומם מבלי שיפלו או ישפכו ועל מראה מסודר ונקי בכל עת.

איך לסדר ארון מטבח